Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

12.02.2020

Amerikaanse consument wil nog meer streamingcontent volgens onderzoek kijkcijferbedrijf

door Vertigo

Volgens een onderzoek van Nielsen, het bedrijf dat de Amerikaanse kijkcijfers bijhoudt, klom het totale aanbod van tv-programma’s in de Verenigde Staten naar 646.152 in 2019, 10 procent meer dan in 2018.

Daarvan stond ongeveer 9 procent exclusief op een streamingdienst. Bovendien nam streaming in het vierde kwartaal van vorig jaar 19 procent van alle kijkactiviteit op Amerikaanse tv-toestellen in beslag. Dat is 9 procent meer dan één jaar eerder.

Netflix staat veruit op kop met 31 procent van het streamingaandeel, gevolgd door YouTube met 20 procent, Hulu met 13 procent en Amazon Prime met 8 procent.

Verder zegt 93 procent van de ongeveer duizend ondervraagden dat ze hun huidige aantal streamingabonnement zullen behouden of verhogen.

Momenteel heeft 47 procent van de ondervraagden tusen de 18 en 34 jaar en 30 procent van alle ondervraagden een abonnement op drie of meer streamingdiensten.

Tot slot is de gemiddelde tijd die volwassenen boven de 18 per dag aan media besteden gestegen van 10 uur en 30 minuten in 2018 naar 11 uur en 54 minuten in 2019. Daar zitten smartphones voor een deel tussen.

Bron: Deadline

Lees meer over: