Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

04.01.2015

Warner Bros besteedt het meest aan tv-reclame in 2014

door Jimmy Van der Velde

De Amerikaanse filmstudio Warner Bros. gaf vorig jaar 727 miljoen dollar uit aan televisiespotjes. Geen enkele studio deed beter in 2014.

Het meeste geld ging naar de promotiecampagne van Godzilla. Warner had maar liefst 61,8 miljoen dollar over voor 5115 nationale uitzendingen van trailers of reclamefilmpjes van de monsterblockbuster.

Zes producties van de studio sieren de top tien van films met de duurste promotiecampagnes op de Amerikaanse tv:

1. Godzilla (Warner)
2. Edge of Tomorrow (Warner)
3. 300: Rise of an Empire (Warner)
4. The Lego Movie (Warner)
5. X-Men: Days of Future Past (20th Century Fox/Marvel)
6. Winter’s Tale (Warner)
7. Neighbours (Universal)
8. Noah (Paramount)
9. The Monuments Men (Sony)
10. The Judge (Warner)

Online werden trailers van Warner Bros. ongeveer een half miljard keer bekeken en 14,5 miljoen keer gedeeld via sociale media.

Bron: Variety

@TheJimeister