14.11.2016

Eerste Fantastic Beasts-recensies sijpelen binnen

Deze week komt Fantastic Beasts and Where to Find Them in de bioscoop en de verwachtingen zijn op z’n minst hooggespannen. Vijf jaar nadat Harry Potter voor het laatst zijn toverstokje bovenhaalde in de bioscoop, kunnen fans niet wachten om zich opnieuw onder te dompelen in de magische wereld van J.K. Rowling. Natuurlijk kijkt ook filmstudio Warner Bros. vol spanning uit naar de ontvangst van de blockbuster sinds hij de start van een franchise van vijf films betekent.

De studiobazen kunnen zich alvast geruststellen met de gedachte dat de eerste recensies overwegend positief zijn. Fantastic Beasts and Where to Find Them wordt omschreven als een vermakelijke film die de magische gemeenschap uit het Amerika van de jaren 20 op een wondermooie manier in beeld brengt.

Een kritische noot die geregeld terugkomt is dat de filmmakers teveel verhaallijnen in de spin-off hebben gepropt. Zo schrijft Entertainment Weekly dat Fantastic Beasts and Where to Find Them een lust is voor het oog, maar dat door de overdaad aan wonderlijke wezens de magie verloren gaat. The Wrap vindt dan weer dat de makers op zoek moeten naar een betere balans in de volgende afleveringen.

Een opmerkelijk positieve recensie staat in het nochtans niet altijd even milde The Guardian. De Britse krant prijst in tegenstelling tot de andere media de gelaagdheid en densiteit van de film en gaat voor vergelijkingen met de Terry Gilliam-klassier Brazil en de Howard Hawks-knaller His Girl Friday. Bovendien wordt de film beschreven als ‘12 shotjes giechelelixir’.

Vanaf woensdag kan je zelf ontdekken wat je van Fantastic Beasts and Where to Find Them vindt.

Bron: Screen Rant