02.02.2018
Waarom zorgen de Oscarregels van 2019 nu al voor bezorgdheid?
In december stemden de bestuursleden van de Academy nieuwe regels goed over de aanloop naar de Oscars van 2019. Die gaan pas van kracht na de Oscarceremonie van dit jaar en hebben daar dus nog geen invloed op.
Toch zorgen de nieuwe regels al voor enige ongerustheid. Na 4 maart zullen studio’s en distributeurs immers geen rechtstreeks contact meer kunnen opnemen met stemgerechtigden. Vanaf dan zullen ze hun promotiemateriaal via een onafhankelijke verdeler naar de Academyleden moeten sturen. Zo wil de Academy ervoor zorgen dat hun leden niet langer onnodig lastiggevallen worden.
Dat lijkt echter makkelijker gezegd dan gedaan, want het promomateriaal bevat vaak ook uitnodigingen voor lokale screenings en evenementen. Daarnaast maken studio’s ook reclame op maat voor specifieke doelgroepen. De vraag rijst dan ook hoe de Academy ervoor zal zorgen dat die informatie enkel de relevante personen bereikt.
De organisatie lijkt alvast toe te geven dat ze die zaken over het hoofd zag en belooft de komende weken meer uitleg te geven. Daarnaast zullen de Academyleden ook een vragenlijst krijgen waarin ze kunnen aangeven in welk promotiemateriaal ze geïnteresseerd zijn.
Bron: The Playlist