Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

25.07.2014

Twitter vult de bioscoopzalen

door Jimmy Van der Velde

Twitter is een belangrijk medium om mensen naar de bioscoop te lokken. Dat blijkt uit een recent onderzoek dat werd gevoerd door het onderzoeksbureau Nielsen. 87 procent van de Twittergebruikers die werden ondervraagd, beweerden dat hun meest recente bioscoopbezoekje werd beïnvloed door het populaire sociale netwerk.

Twittergebruikers blijken zeer gevoelig te zijn aan tweets en informatie over film. 88 procent van de ondervraagden reageert wanneer ze een filmgerelateerde tweet zien opduiken. Men bekijkt de trailer, tweet over de film of start een gesprek over de prent. 65 procent van de tweeps volgt ook accounts die informatie over film op Twitter gooien. Meer dan de helft deelt graag zijn of haar mening nadat ze een film gezien hebben.

Omdat Twitter een geliefd medium is bij filmfans, richten de studio’s ook steeds meer hun pijlen op het platform tijdens de promocampagnes van belangrijke films. De resultaten toonden aan dat men op Twitter trailers, tweets van celebrities en beelden van achter de schermen verkiest.

Het onderzoek werd gevoerd met mensen van dertien jaar en ouder die een van de vier grote zomerblockbusters achter de kiezen hadden.

Bron: Variety

@TheJimeister

Lees meer over: