11.02.2021
Super Bowl-trailer The Falcon and the Winter Soldier breekt allerlei kijkrecords
Tijdens de Super Bowl op zondag 7 februari 2021 werd een nieuwe trailer van de Marvel-reeks The Falcon and the Winter Soldier vertoond. De trailer werd in de eerste vierentwintig uur 125 miljoen bekeken op tv, sociale media en andere kanalen.
Daarmee vestigt The Falcon and the Winter Soldier een nieuw record voor een trailer van een streamingreeks. Het vorige record stond op naam van de Marvel-reeks WandaVision, waarvan de eerste trailer na één dag 53 miljoen keer werd bekeken.
Bovendien doet The Falcon and the Winter Soldier het beter dan de Super Bowl-spot van Black Widow (119 miljoen kijkers) in 2020 en de tweede trailer van Star Wars: The Force Awakens (111 miljoen kijkers) tijdens Star Wars Celebration in 2015.
Op sociale media moest The Falcon and the Winter Soldier met 30,15 miljoen kijkers echter de duimen leggen voor de Super Bowl-spot van F9 aka de negende Fast & Furious-film.
De F9-spot werd binnen de vierentwintig uur 44,5 miljoen keer bekeken, een daling van zestig procent in vergelijking met de Super Bowl-spot van 2020 en een daling van 48 procent in vergelijking met de Super Bowl-spot van Hobbs & Shaw in 2019.