12.02.2023
Super Bowl kleurt Belgisch met vier spots van Rebel-productiehuis Caviar
Afgelopen zondag stonden de Philadelphia Eagles tegenover de Kansas City Chiefs in de Super Bowl, de finale van de American Football competitie en het belangrijkste sportevenement in de V.S. Met meer dan 100 miljoen kijkers wereldwijd is het niet alleen een hoogdag voor sportfans, maar ook voor de reclamesector. De commercials die tijdens de pauzes worden getoond, zijn minstens zo geanticipeerd als de wedstrijd zelf. Vier van die spots zijn dit jaar gemaakt door het Belgische productiehuis Caviar.
Het is niet voor het eerst dat een spot van Caviar tijdens de Super Bowl te zien is. “Vorig jaar tekende we ook voor vier spots die tijdens de Super Bowl uitgezonden werden”, vertelt CEO Bert Hamelinck. “Maar om dit jaar weer aan hetzelfde aantal te zitten is toch uniek, in het bijzonder door de twee films voor Pepsi, die weer ingezet hebben op een uiterst grote en creatieve campagne met veel zichtbaarheid.”
De vier Super Bowl reclamespots die Caviar dit jaar produceerden bestonden uit films voor Pepsi, e.l.f. en Planters. Voor de films konden ze verschillende indrukwekkende Hollywood-namen strikken zoals acteurs Ben Stiller (‘Zoolander’), Steve Martin (‘Only Murders in the Building’), ‘The White Lotus’ revelatie Jennifer Coolidge en stand-up comedian Jeff Ross.
PEPSI
Geregisseerd door Jorma Taccone (bekend van ‘SNL’ en ‘The Lonely Island’) stellen deze twee Pepsi-spots Ben Stiller en Steve Martin op de proef: smaakt Pepsi Zero echt zo lekker? Of acteren ze? Je zal het moeten proberen om erachter te komen…
https://youtu.be/ok38Xuc5UTE
https://youtu.be/adtWc_MvyzI
e.l.f.
In een regie van Maggie Carey en Neal Brennan, stuurt het populaire make-up merk, e.l.f., Jennifer Coolidge hun ‘Power Grip Primer’. Het product staat bekend om het geven van een glanzende en dolfijnachtige huid. De spot speelt zo erg slim in op het virale interview van de 61-jarige ‘Legally Blonde’-ster tijdens de Golden Globes 2023, waar ze onthulde dat ze graag eens de rol van een dolfijn zou spelen.
Planters
Planters schakelde ‘Comedy Central Roast’ stand-up legende Jeff Ross en zijn vrienden in om het iconische personage van Planters, ‘Mr. Peanut’ op de rooster te leggen. Niemand weet meer over de kunst van het ‘roasten’ dan snackfood bedrijf Planters bekend van hun pindanootjes, en er is geen legende die het meer waard is om geroosterd te worden dan ‘Mr. Peanut’.