03.07.2019
Streaming-overaanbod leidt tot keuzeverlamming
Volgens een recente poll is er een te groot aanbod aan streamingdiensten en dan moeten de platformen van Disney, Apple, WarnerMedia en NBCUniversal nog gelanceerd worden. Omdat content bovendien verspreid is over verschillende services, vinden kijkers het moeilijk om een keuze te maken.
Van de 33 procent Amerikaanse gebruikers die in het menu op zoek gaat naar iets om te bekijken, geeft 21 procent het op wanneer ze geen beslissing kunnen nemen. Volwassen kijkers doen er gemiddeld 7,4 minuten over om een programma te selecteren, jongere 9,4 minuten en oudere geven na vijf minuten op.
Nochtans wordt er in de VS dagelijks gemiddeld 11 uur en 27 minuten aan media geconsumeerd, 21 minuten meer dan rond dezelfde tijd vorig jaar. 70 procent van de gezinnen heeft een streamingabonnement en 72 procent heeft een tv die daarvoor uitgerust is.
“Niemand heeft er baat bij als gebruikers gefrustreerd raken door de overvloed aan keuze en uiteindelijk gewoon gaan slapen,” zei één van de analisten achter het onderzoek.
Bron: Dark Horizons