25.02.2016
Reeds 60.000 bezoekers voor Achter de wolken
Het langspeelfilmdebuut van regisseur Cecilia Verheyden heeft na twee weken programmatie ruim 60.000 bezoekers kunnen bekoren. Wat opmerkelijk is, is dat de film een atypische plaats in het bioscoopaanbod inneemt.
Achter de wolken ging van start midden in de krokusvakantie. De film haalde een respectabel bezoekersaantal in zijn eerste week maar klom in zijn tweede week verrassend van de 10e naar de 8e plaats in de nationale bezoekersaantallen.
Dit lijkt er op te wijzen dat de film op basis van een sterke mond-aan-mond reclame zijn weg vindt naar een steeds breder wordend publiek. De uitstekende reacties die op social media worden gepost, benadrukken duidelijk dat Achter de wolken een aparte plek inneemt tussen de grote Amerikaanse blockbusters en de jeugdgerichte films die een groot deel van de – iets oudere – filmliefhebbers links laat liggen.
Opmerkelijk is ook dat de film deze prestaties neerzet zonder voorstellingen om 22u, dus louter op basis van namiddag- en 20u-voorstellingen. Bij de start van de derde programmatieweek (gisteren) werden op een aantal locaties zelfs extra voorstellingen toegevoegd in de programmatie. Vrijwel overal in de bioscopen waar de film speelt, neemt hij een positie in de top 3 qua bezoekersaantallen in.
Achter de wolken lijkt daarmee een zeer mooie en complementaire aanvulling in het bioscoop-aanbod voor een publiek dat doorgaans minder zijn weg vindt naar de bioscopen.
Peter Bouckaert, producent van de film : “Het is fantastisch dat Achter de Wolken zo’n mooie plaats aan het innemen is in het reguliere bioscoop-aanbod, en dat gedragen door een zeer positieve en sterke mond-aan-mond reclame. Het bewijst ook dat Chris Lomme en Jo De Meyere met hun heel eigen acteerstijl, na meer dan 50 jaar succesvolle carrière, nog steeds een groot publiek weten aan te spreken.”
Bron: KFD