09.12.2017
Redden millennials Amerikaanse 2017-box-office?
Filmproducenten vinden millennials doorgaans een moeilijk te bereiken groep, die enorm wispelturig kan zijn en en masse beslist of een film al dan niet het bekijken waar is. De komende eindejaarsperiode wordt verwacht dat de Amerikaanse 18- tot 34-jarigen echter meer dan gemiddeld naar de bioscoop zullen gaan.
Ticketverkoopsite Fandango peilde naar de plannen 1.500 filmgangers in die leeftijdscategorie. Daarvan zou 83% van plan zijn om nog minstens twee keer naar de bioscoop te gaan, 16% gaf aan minstens vier films te zullen gaan bekijken. De films waar ze het meest naar uitkijken zijn Star Wars: The Last Jedi, Jumanji: Welcome to the Jungle, The Shape of Water en The Disaster Artist.
Bij het kiezen van die films zou 78% van de millenials zich laten leiden door de plannen van hun vrienden. De belangrijkste reden om een film wel of niet te gaan bekijken is de sterkte van het verhaal. En 44% gaat een film zien op de dag dat hij uitkomt.
Of hun enthousiasme ervoor kan zorgen dat de desastreuze zomer min of meer wordt goedgemaakt, blijft bang afwachten.
Bron: Deadline