Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

10.07.2020

Quibi verliest duizelingwekkend aantal abonnees na gratis proefperiode

door Vertigo

Quibi werd op zes april gelanceerd met een gratis proefperiode van drie maanden. Sinds die erop zit, zou de streamingdienst meer dan negentig procent van zijn abonnees hebben verloren.

Het marktonderzoeksbureau Sensor Tower heeft namelijk onthuld dat er van de ongeveer 910.000 gebruikers die in april een Quibi-abonnement namen ongeveer 72.000 overblijven. Minder dan acht procent liet zich dus overhalen om voor Quibi te betalen.

Volgens Quibi werd zijn app al 5,6 miljoen keer gedownload en ligt het aantal mensen dat daarna een proefabonnement nam boven het gemiddelde voor mobiele apps. Ook nu zouden er heel wat mensen de stap hebben gezet naar een abonnement waarvoor ze betalen.

Als de gegevens van Sensor Tower kloppen, zou Quibi slechts 360.000 abonnees werven in het eerste jaar, nog geen twintigste van de 7,5 miljoen die ze voor ogen hadden.

Ook Disney+ behield slechts elf procent van zijn abonnees nadat de gratis proefperiode erop zat, maar op dat moment hadden wel al 9,5 miljoen mensen een abonnement genomen op de streamingdienst.

Bron: /Film

Lees meer over: