14.03.2018
Promocampagne horrorhype Hereditary jaagt mensen de stuipen op het lijf
In de horrorfilm Hereditary is het personage van Toni Collette geobsedeerd door het maken van kleine poppetjes. Distributeur A24 zag daar de kans in om een opmerkelijke promocampagne op poten te zetten. Verschillende filmmakers en recensenten die op het SXSW-festival een screening bijwoonden, troffen namelijk zelfgemaakte poppetjes aan voor hun deur.
Zo was Moonlight-regisseur Barry Jenkins danig onder de indruk: “Man, A24 speelt iets teveel met mijn voeten. Nadat ik gisterennacht het angstaanjagende Hereditary zag en daarna elke schaduw in mijn kamer moest controleren, werd ik waker met DIT voor mijn hotelkamer!”
Man @A24 play too much 😠After seeing the TERRIFYING @HereditaryMovie at a midnight screening last night (and checking every shadow of my room before going to bed), I woke up with THIS waiting outside my hotel room. Y’all play WAAAAAAY tew damn much 😠pic.twitter.com/sKHQuuuIWa
— Barry Jenkins (@BarryJenkins) March 13, 2018
Ook recensent Eric Kohn van IndieWire kreeg een poppetje. Hij probeerde stoïcijns te blijven: “Echt totaal niet eng.”
https://twitter.com/A24/status/973313859535728640
Bron: IndieWire