Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

18.07.2019

Netflix ontkracht reclame-geruchten

door Vertigo

Hoewel Netflix volgen Wall Street-analisten jaarlijks één miljard meer zou kunnen verdienen door reclameblokken in te lassen, weigert de streamingdienst daar over na te denken.

“We zijn net zoals HBO reclamevrij,” schrijft Netflix in een brief naar hun investeerders, “en dat blijft een belangrijk aspect van ons merk. Als je het tegendeel leest, gaat het om valse berichtgeving. Volgens ons is het op lange termijn voordeliger om voor de tevredenheid van onze kijkers te knokken dan voor reclame-inkomsten.”

Spencer Neumann, de CFO van de streamingdienst, voegt eraan toe dat hij enkel van plan is om het ledenaantal van 151 miljoen op te krikken. “Om een globaal netwerk uit te bouwen, spitsen we ons best toe op één enkele bron van inkomsten,” zegt hij, “en op het aanbieden van redelijke tariefplannen. Dat model werkt perfect voor ons.”

Bron: Dark Horizons

Lees meer over: