04.10.2020
Netflix krijgt duchtige concurrentie van Disney+ en Amazon Prime
Sinds deze zomer publiceert het kijkcijferbureau Nielsen wekelijks een lijst van de tien populairste titels op streamingdiensten in de VS aan de hand van hoeveel minuten elke titel werd bekeken. Vorige week kreeg Netflix voor het eerst geduchte concurrentie.
Mulan van Disney+ kwam namelijk binnen op tien met 525 miljoen minuten. Dat is opvallend, aangezien abonnees een meerprijs van 29,99 dollar moeten betalen voor de film.
Amazon Prime doet het nog beter met de superheldenreeks The Boys van executive producer Seth Rogen. De serie kwam binnen op drie met 891 miljoen minuten en doet enkel onder voor Netflix’ Cobra Kai (2,17 miljard minuten) en Lucifer (1,42 miljard minuten).
The Boys is bovendien de eerste reeks in de top tien waarvan de afleveringen wekelijks verschijnen in plaats van allemaal in één keer, zoals met het geval is met de meeste Netflix-series.
Op de koop toe zijn Cobra Kai en Lucifer geen Netflix Originals, maar series die door de streamingdienst zijn opgekocht. De enige echte Netflix Original in de top tien is de astronautenreeks Away met Hillary Swank (631 miljoen minuten).
Bekijk de volledige top tien hieronder:
1. Cobra Kai (2,71 miljard minuten)
2. Lucifer (1,42 miljard minuten)
3. The Boys (891 miljoen minuten)
4. The Office (843 miljoen minuten)
5. Criminal Minds (675 miljoen minuten)
6. Shameless (639 miljoen minuten)
7. Away (631 miljoen minuten)
8. Grey’s Anatomy (616 miljoen minuten)
9. The Legend of Korra (541 miljoen minuten)
10. Mulan (525 miljoen minuten)
Bron: THR, The Playlist