19.08.2018
Netflix experimenteert met reclame tussen afleveringen
Momenteel maakt Netflix slechts op enkele plekken reclame voor andere programma’s, zoals op de hoofdpagina of na het uitkijken van een serie. Daar komt binnenkort misschien verandering in. De streamingdienst is aan het experimenteren met promospots voor hun eigen content tussen afleveringen in.
“We doen elk jaar honderden tests om een beter zicht te krijgen op hoe onze abonnees gemakkelijker iets kunnen vinden om naar te kijken,” klinkt het. “Enkele jaren geleden hebben we previews geïntroduceerd, omdat we zagen dat abonnees daardoor minder lang moesten zoeken naar iets dat ze graag zouden zien.”
“Sindsdien hebben we nog meer geëxperimenteerd met video, gebaseerd op persoonlijke aanbevelingen voor series en films die binnenkort op het platform gedropt worden en we blijven leren van onze abonnees. In dit geval testen we of abonnees sneller iets leuks ontdekken door aanbevelingen tussen afleveringen in. Een belangrijke opmerking daarbij is dat abonnees de previews ten allen tijde kunnen overslaan als ze niet geïnteresseerd zijn.”
De advertenties in kwestie nemen het volledige scherm in beslag en zijn in testfase bij een beperkt aantal abonnees. Daarvan hebben er al enkele hun beklag gedaan op Reddit en Twitter.
Bron: Dark Horizons