04.12.2018
Netflix-bons houdt vurig pleidooi voor kortere periode tussen bioscoop- en thuis-release
Het is geen verrassing dat Netflix een voorstander is om de periode tussen de bioscoop- en home entertainment-release van een film te verkorten. De streamingservice brengt verschillende najaarstitels waaronder Alfonso Cuaróns Roma een aantal dagen of weken nadat ze in de zalen komen uit op hun online platform en volgens hun chief content officer Ted Sarandos is dat de strategie van de toekomst.
“Ik vind het niet echt kunnen dat mensen die niet in de buurt van een bioscoop wonen zes tot acht maanden moeten wachten om een film te zien,” zei hij. “Naar de cinema gaan is een geweldige ervaring, maar is emotioneel hetzelfde als een film bekijken op Netflix. Enkel op fysiek vlak is het anders.”
Als filmmakers een bioscooprelease eisen, heeft dat volgens Sarandos meer met de cultuur te maken. “Ze willen dat er over hun film gepraat wordt in de rij bij Starbucks,” zei hij en volgens hem maakt Netflix dat mogelijk. Als voorbeeld haalde hij het succes van Netflix’ zomer-romcoms als To All the Boys I’ve Loved Before aan.
“80 miljoen mensen hebben één of meerdere van deze romantische komedies bekeken,” zei hij. “Wij kunnen een groot publiek garanderen en dat onderscheidt ons.”
Bron: The Playlist