Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

08.03.2018

MoviePass opnieuw betrapt op dubieuze praktijken

door Vertigo

Het Amerikaans bioscoopabonnement MoviePass heeft zich de woede van gebruikers op de hals gehaald nadat CEO Mitch Lowe enkele bedenkelijke uitspraken deed. Die zei dat ze enorm veel informatie van hun gebruikers opslaan: “We kijken hoe jullie na de film naar huis rijden, want we willen weten waar jullie achteraf naartoe gaan.”

Na de controverse bracht het bedrijf snel een verklaring uit: “MoviePass heeft een nieuwe update uitgebracht waarbij enkele ongebruikte locatietoepassingen zijn verwijderd. Hoewel we nog steeds van plan zijn om reclame op basis van locatie aan te bieden om de filmervaring van onze gebruikers te verbeteren, gebruiken we enkele van die functies vandaag nog niet. Onze leden hebben ook altijd de keuze om de locatietoepassingen uit te schakelen en zullen dat ook in de toekomst kunnen blijven doen.”

Lowe zelf liet weten dat zijn uitspraken “sarcastisch” bedoeld waren en het bedrijf niet van plan is om zijn gebruikers te bespioneren. Hij gaf eerder aan dat ze in de toekomst vooral reclame van plaatselijke restaurants willen aanbieden zodat gebruikers hun hele avondje uit kunnen plannen.

De inkomsten daaruit verklaren ongetwijfeld waarom de MoviePass-gebruikers voor slechts 10 dollar per maand elke dag naar de film kunnen gaan. De abonnementsdienst telt nu al twee miljoen leden.

Bron: The Playlist

Lees meer over: