20.06.2018
MoviePass krijgt concurrentie van bioscoopketen AMC
Na Sinemia gaat nu ook AMC de concurrentie aan met MoviePass. De Amerikaanse bioscoopketen gaat namelijk een eigen abonnement lanceren genaamd AMC Stubs A-List. Daarmee kunnen abonnees voor 19,95 dollar per maand drie keer per week naar de film.
Dat lijkt geringer dan MoviePass’ aanbod om voor een maandelijks bedrag van 9,95 dollar een keer per dag naar de film te gaan, maar AMC’s variant geldt in tegenstelling tot MoviePass onder meer ook voor 3D- en IMAX-films. Daarbij zullen leden van AMC Stubs A-List voorrang krijgen aan de bioscoopkassa en in de snackwinkel en geen bijkomende kosten meer moeten betalen als ze hun tickets online bestellen.
“We geloven dat onze huidige en toekomstige trouwe klanten geïnteresseerd zullen zijn in dit soort programma,” zei Adam Aron, CEO van AMC. “AMC Stubs A-List is de volgende stap in onze evolutie om trouwe klanten te belonen met geweldige voordelen en we kijken ernaar uit om het programma verder te blijven ontwikkelen.”
Mitch Lowe, CEO van MoviePass, maakt zich geen zorgen dat AMC hem klanten zal kosten, maar vreest wel voor verwarring. MoviePass wordt namelijk ook aanvaard in AMC-bioscopen. “Ik ben bang dat klanten in de war zullen zijn en denken dat MoviePass niet geldig is in AMC-bioscopen,” zei hij.
Bron: IndieWire