18.06.2018
MoviePass claimt verantwoordelijk te zijn voor 40 procent van Gotti’s (beschamende) box-office
Ondanks zijn Rotten Tomatoes-score van 0 procent bracht John Travolta’s biopic Gotti 1,67 miljoen dollar op tijdens zijn eerste weekend. Dat heeft de film volgens Deadline voor 40 procent aan abonnementsdienst MoviePass te danken. Zij kochten namelijk een aandeel in de film, waarvan het budget op 10 miljoen dollar wordt geschat, en maakten volop reclame aan hun leden. Volgens het hoofd van een onafhankelijke studio is er echter meer aan de hand.
MoviePass-abonnees kunnen voor 9,95 dollar per maand een keer per dag een filmticket kopen, waar MoviePass dan voor betaalt. Technisch gezien hebben ze dus zelf tickets voor Gotti gekocht. “Vroeger werd er onder distributeurs vaak geroddeld dat studio’s tickets kochten voor hun eigen films om het openingsweekend te stimuleren,” zei de anonieme bron. “In het geval van MoviePass is dat letterlijk wat er gebeurt.”
Bron: /Film