16.06.2018
MoviePass bereikt nieuwe mijlpaal en ziet de toekomst rooskleurig in
Het zag er even naar uit dat MoviePass geen lang leven beschoren was, maar de abonnementsdienst heeft net de kaap van 3 miljoen leden overschreden en verwacht dat ze de 5 miljoen zullen halen voor het einde van het jaar.
Naar eigen zeggen vertegenwoordigt MoviePass momenteel 5 procent van de Amerikaanse box-office-opbrengst. “Wanneer we reclame maken aan onze abonnees, kan dat tot 30 procent gaan,” staat te lezen in een statement.
MoviePass is dus niet van plan om op te geven. Moederbedrijf Helios and Matheson richtte zelfs nog twee bedrijven op: MoviePass Ventures en MoviePass Films. Het ene kocht onlangs de distributierechten op heistfilm American Animals en John Travolta’s gangsterdrama Gotti. Het andere wil productiehuis Emmet Furla Oasis overnemen. Bovendien tikte Helios and Matheson ook Moviefone op de kop, een website met filminformatie.
“MoviePass Ventures gebruikt MoviePass om zijn films te marketen aan MoviePass-abonnees waardoor ze het beter doen aan de box-office en later op vlak van home entertainment,” wordt uitgelegd. Ook Helios and Matheson-CEO Ted Farnsworth klinkt optimistisch.
“Dankzij MoviePass Films en MoviePass Ventures kunnen we onze MoviePass-abonnees steeds meer voordelen en diensten aanbieden,” zei hij. “Door de constante toename van ons ledenaantal kunnen we onze mediabedrijven gebruiken op een manier die nog nooit iemand heeft gezien. Met zijn aanzienlijk marktaandeel bioscoopgangers hoopt MoviePass zijn abonnees aan te zetten om met onze andere bronnen van inkomsten binnen de hele filmindustrie in contact te treden.”
Bron: /Film