23.02.2017
Kong: Skull Island-regisseur bereidt zich stevig voor op Metal Gear Solid-verfilming
Een van de volgende projecten van Kong: Skull Island-regisseur Jordan Vogt-Roberts wordt de verfilming van het videospel Metal Gear Solid. Hoewel videospelverfilmingen in het verleden nooit erg succesvol waren, gelooft de regisseur sterk in zijn project: “Mijn bedoeling is om de best mogelijke versie van Metal Gear Solid te maken. Het is niet alleen een fantastisch videospel, maar ook een geweldig verhaal. Ik wil iedereen tonen hoe briljant het is.”
Volgens Vogt-Roberts zijn de mislukkingen uit het verleden veelal te wijten aan de regisseurs: “Het is net zoals bij comicverfilmingen: er was een tijd dat die geen enkele goede film opleverden. Maar toen kwamen er regisseurs die met comics waren opgegroeid, zoals Sam Raimi, die een echte Spider-Man-fan was. Dat soort regisseurs was nodig om de comicverfilmingen in goede banen te leiden. Ik denk niet dat er in het verleden regisseurs waren die videospelletjes helemaal snapten. Maar regisseurs zoals ikzelf, die opgegroeid zijn met Zelda en Metroid, begrijpen de taal van videospelletjes beter.”
Een tweede moeilijkheid volgens Vogt-Roberts is het feit dat de interactieve videospelervaring omgezet moet worden in een passieve bioscoopervaring: “Er zijn bepaalde dingen in een videospel die gewoon niet werken in films. Neem nu bijvoorbeeld het gebruik van bepaalde rekwisieten. Als je bepaalde dingen uit die interactieve omgeving wegneemt, zijn ze plots heel wat minder interessant. Je kan er niets meer mee doen. Die omzetting van een actieve naar een passieve ervaring is iets dat niemand al helemaal goed heeft kunnen doen. Maar ik geloof dat we binnenkort eens een echt goede videospelverfilming zullen krijgen.”
Bron: /Film