Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

24.10.2018

Is interesse in bioscoop-abonnement enorm beperkt?

door Vertigo

Terwijl de hetze rond MoviePass blijft duren, werd er een peiling gehouden naar de interesse van de Amerikanen in dergelijke bioscoopabonnementen. Van de 2.200 ondervraagden zou slechts 6 procent met zekerheid tekenen voor een lidmaatschap. 23 procent zou twijfelen, 32 procent zou wellicht passen en 29 procent zou niet geïnteresserd zijn.

Volgens Wall Street-analist Eric Handler hebben bioscoopabonnementen een heel specifiek doelpubliek. “Voor mensen die een paar keer per maand naar de bioscoop gaan, zijn ze een meerwaarde,” zei hij. “Ze zijn niet bedoeld voor mensen die slechts vier keer per jaar gaan.”

Van het percentage dat twijfelt om een bioscoopabonnement te nemen, zou 46 procent overhaald kunnen worden door kortingen op snacks, 22 procent door het overdragen van ongebruikte tickets naar de volgende maand, 19 procent door flexibele tariefplannen en bioscoopkeuze en 15 procent door het aantal beschikbare tariefplannen.

Daaruit blijkt dat mensen minder geïnteresseerd zijn in het prijskaartje dan in de inhoud van een lidmaatschap. Als ideale kostenplaatje om elke maand onbeperkt films te kunnen bekijken, werd 24 dollar voorgesteld.

Tenslotte bleek dat van alle ondervraagden slechts 4 procent elke week naar de cinema gaat, 19 procent elke maand, 54 procent minder dan één keer per maand en 14 procent gewoon nooit.

Bron: Dark Horizons

Lees meer over: