Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

24.02.2018

Hoe Denis Villeneuve de marketing van Blade Runner 2049 had aangepakt

door Vertigo

Nadat Blade Runner 2049 ondanks lovende kritieken teleurstelde aan de box-office, is het zoeken naar mogelijke verklaringen. Terwijl sommigen naar de lange speelduur wijzen, vinden anderen dat de marketing fout werd aangepakt.

Zo liet regisseur Denis Villeneuve eerder weten dat de trailers volgens hem te veel verklapten en dat hij als filmliefhebber graag zo weinig mogelijk voordat hij een film bekijkt. In een recente podcast vertelde hij dat hij de terugkeer van Harrison Ford wilde geheimhouden:

“Het zou geweldig zijn als het publiek gewoon vertrouwen had en zonder enige informatie naar de bioscoop zou komen. Als je een film maakt, probeer je immers spanning te creëren. Uiteindelijk zou het wel moeilijk zijn geweest om dat geheim te bewaren, want iedereen wist dat Harrison bij de productie betrokken was. Toch zou ik het fijn hebben gevonden als het publiek niet wist dat hij zou verschijnen en al zeker niet wanneer dat zou gebeuren.”

https://soundcloud.com/empiremagazine/blade-runner-2049-spoiler-special-ft-denis-villeneuve

Bron: The Playlist