06.03.2020
Hangt er duizelingwekkend prijskaartje aan No Time to Die-uitstel?
Het uitstel van No Time to Die naar november door het coronavirus zou MGM naar verluidt 30 tot 50 miljoen dollar kosten. Hoewel de reclamecampagne er nog niet voor de helft opzat, werd er bijvoorbeeld al 4,5 miljoen dollar besteed aan een Super Bowl-reclamespot.
Anderzijds wordt geschat dat de studio dertig procent van de box-office-inkomsten ofwel 300 miljoen dollar zou misgelopen zijn als de release ongewijzigd bleef. Tien procent van de totaalopbrengst van Spectre, de vorige James Bond-film kwam namelijk uit China waar momenteel ongeveer 70.000 bioscopen gesloten zijn.
Daarnaast kwam vijftien procent uit het Verenigd Koninkrijk waar voor een corona-epidemie wordt gevreesd. Met een prijskaartje van 250 miljoen dollar moet No Time to Die 600 tot 700 miljoen dollar opleveren om winst te maken. Een gat van 300 miljoen dollar zou met andere woorden nefast zijn.
Bron: Dark Horizons