Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

10.08.2020

Hamilton is duizelingwekkende hit voor Disney+

door Vertigo

Volgens het onderzoeksbureau 7Park Data was de release van de gefilmde Hamilton-voorstelling op Disney+ een duizelingwekkend succes.

Zevenendertig procent van de 15.000 tot 25.000 Amerikaanse gezinnen wiens kijkgedrag 7Park Data analyseert, hebben in juli naar Hamilton gekeken, waardoor het de meest bekeken titel op een streamingdienst is van afgelopen maand.

Bovendien doet Hamilton het bijna drie keer zo goed als de nummer twee op de lijst, de Netflix-reeks Unsolved Mysteries met 13,7 procent, en werd er dit jaar nog geen enkele titel op Disney+, Netlix, Amazon Prime, Hulu en Apple TV+ zoveel bekeken.

Net als Netflix telt 7Park Data elk gezin dat minstens twee minuten van een film of serie heeft bekeken mee, maar uit andere cijfers blijkt dat veel mensen Hamilton niet meteen hebben afgezet en sommigen hem misschien zelfs meerdere keren hebben gezien.

Er werd namelijk langer naar de twee uur en veertig minuten lange musical gekeken dan naar om het even welke andere titel, inclusief populaire series met veel afleveringen zoals Grey’s Anatomy en The Office.

In totaal keken mensen echter de afgelopen maand nog steeds het meeste naar Netflix, gemiddeld 510 minuten per gezin. Dat is ruim het dubbele van Disney+, gemiddeld 246 minuten per gezin.

Bron: Variety

Lees meer over: