03.08.2017
Filmstudio’s slijpen messen voor strijd tegen Rotten Tomatoes
Hollywood maakt zich al een tijdje zorgen over de toenemende invloed van Rotten Tomatoes op de box-office-resultaten. Regisseur-producent Brett Ratner liet er zich negatief over uit, de studio’s wijten het floppen van films aan de review-verzamelsite en 20th Century Fox bestelde er jaren terug al een wetenschappelijk studie over.
Deze zomer proberen de studio’s Rotten Tomatoes te tackelen door extreme recensie-embargo’s in te voeren, zoals onlangs gebeurde voor The Mummy, The Emoji Movie en The Dark Tower. Maar er wordt ook steeds vaker gepraat met het volledig afschaffen van persvisies.
Alles heeft te maken het feit dat Rotten Tomatoes eigendom is van Fandango, de belangrijkste bioscoopticketverkoopsite in de VS. Op die site vind je bij de info over een film ook de Rotten Tomatoes-score. En uit een recente studie is gebleken dat het publiek – met name mensen jonger dan 25 – films waarvan de Rotten Tomatoes-score lager dan 25 is alsmaar vaker links laat liggen.
Onze suggestie voor een oplossing: betere films maken!
Bron: The Playlist