19.07.2020
Disney schrapt Disney+-reclame op Facebook uit protest tegen haatdragende berichten
Disney maakt geen reclame meer voor de streamingdiensten Disney+ en Hulu op Facebook als onderdeel van de #StopHateForProfit-campagne, een initiatief van de Amerikaanse National Association for the Advancement of Colored People en de Anti-Defamation-League.
Ruim duizend bedrijven, waaronder kleppers als Unilever, Coca-Cola, Microsoft en Starbucks, stopten reeds met adverteren op Facebook omdat het sociale mediaplatform volgens hen niet streng genoeg optreedt tegen haatdragende berichten.
Vooral het verlies van inkomsten uit Disney-reclame zal een zware klap zijn voor Facebook. De studio kocht in de eerste helft van dit jaar namelijk meer advertentieruimte dan om het even welk ander bedrijf.
“We investeren elk jaar miljarden dollars om onze gemeenschap te beschermen en we blijven samenwerken met externe experts zoals de burgerrechtenorganisatie Global Alliance for Responsible Media om ons beleid te herbekijken en updaten,” zegt een woordvoerster van Facebook. “We weten dat er nog werk aan de winkel is.”
Bron: Variety