25.05.2021
Disney-CEO openhartig over Warner- & Discovery-fusie en releasestrategieën
Disney-CEO Bob Chapek heeft tijdens de Global Technology, Media and Communications Conference van de Amerikaanse bank J.P. Morgan vooruitgeblikt op de toekomst van het bioscoop- en streaminglandschap.
Zo reageerde Chapek op de onlangs aangekondigde fusie van WarnerMedia, het bedrijf achter Warner Bros. en HBO Max, en Discovery, het bedrijf achter Discovery Channel en de streamingdienst Discovery+.
Hoewel door de samensmelting van de twee bedrijven mogelijk een nieuwe grote streamingspeler ontstaat, maakt Chapek zich geen zorgen. “We zijn vrij tevreden met ons zakelijk model en onze strategie,” zei hij. “We denken niet dat de fusie veel verandert.”
Verder nam de CEO het op voor Disneys beslissing om zomerfilms als Cruella, Black Widow en Jungle Cruise tegelijkertijd in de bioscoop en tegen een meerprijs op Disney+ uit te brengen. “We proberen de mensen meer opties te bieden zolang ze niet zeker zijn hoe en wanneer ze willen terugkeren naar de bioscoop,” zei Chapek.
De CEO voegde eraan toe dat Disney de bioscoopsector een kans wilde geven in de zomer van 2021, maar er niet honderd procent op kon inzetten. “We zijn er zeker van dat we de juiste beslissing hebben genomen,” zei hij.
Disney kondigde recent ook aan dat films als Free Guy en Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings slechts 45 dagen exclusief in de bioscoop zullen lopen voordat ze op video-on-demand of Disney+ beschikbaar zijn.
Chapek is er echter van overtuigd dat fans Marvel-films op het grote scherm zullen bekijken in plaats van vier à zes weken te wachten tot ze op Disney+ staan.
Tot slot zei de CEO dat Disney nog steeds van plan is om tegen 2022 of 2023 elke week een nieuwe film of tv-serie te lanceren op Disney+.
Bron: The Wrap