07.12.2018
Dé filmsterren van 2018 trekken hun dansschoenen aan in New York Times-kortfilms
Naar jaarlijkse gewoonte heeft New York Times Magazine een reeks kortfilms gemaakt rond een bepaald thema met de voornaamste film- en tv-gezichten van het afgelopen jaar in de hoofdrollen.
Deze keer trokken onder meer acteurs Ethan Hawke (First Reformed) en Lakeith Stanfield (Sorry to Bother You) en actrices Yalitza Aparicio (Roma), Toni Collette (Hereditary), Yooh Ah-In (Burning), Elsie Fisher (Eighth Grade) en The Favourite-trio Olivia Colman, Rachel Weisz en Emma Stone hun dansschoenen aan.
Het resultaat bestaat uit tien filmpjes gechoreografeerd door Justin Peck van het New York Ballet. Daarnaast schreven The New York Times-journalisten A.O. Scott en Wesley Morris een eerbetoon aan alle deelnemers.
Lees het hier en bekijk alle filmpjes hieronder:
For this year’s class of Great Performers, Justin Peck, @nycballet's resident choreographer, created a series of dance films.
Here are this year's 10 actors, as chosen by @aoscott and @Wesley_Morris: https://t.co/MXw40rcKCb pic.twitter.com/JS4NOy2RyP
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
Picking just one of the performances from “The Favourite” seemed unthinkable: https://t.co/C55Ta7TbeV (so we got all three to dance) pic.twitter.com/E66HlSv5iN
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
Ethan Hawke’s performance “First Reformed” demands a discipline that goes much deeper than the usual actorly virtue of underplaying. https://t.co/C55Ta7TbeV pic.twitter.com/o6YuGrldGW
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
“Sorry to Bother You” requires that Lakeith Stanfield’s character be dazzled and disillusioned by what he learns about wealth, power and ruling-class ethics — but he is also clever and vulnerable: https://t.co/C55Ta7TbeV pic.twitter.com/rU2MO7IYBG
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
How did Julia Roberts, of all people, seem to come out of nowhere in 2018 and blow us away? https://t.co/C55Ta7TbeV pic.twitter.com/mKng5qii7E
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
In “Burning,” Yoo Ah-In goes from recent college graduate and struggling writer to vengeful stalker without outlining how, exactly, he got there. Watching him is riveting: https://t.co/C55Ta7TbeV pic.twitter.com/8U6F4NLljm
— NYT Magazine (@NYTmag) December 6, 2018
Bron: IndieWire