Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

27.09.2018

Chinese marketing maakt behulpzaam lieverdje van Venom

door Vertigo

De westerse reclame voor Venom zet voornamelijk de donkere aspecten van Tom Hardy’s antiheld in de verf. In het oosten springt men echter helemaal anders met het personage om.

In China doen bijvoorbeeld een aantal kleurrijke afbeeldingen de ronde waarop Venom heel hulpvaardig uit de hoek komt. Zo gebruikt hij zijn buitenaardse krachten om boodschappen te helpen dragen of een selfiestick, paraplu of handvat in de metro te worden.

Ook in India pakt het marketingteam de zaken helemaal anders aan. De afdeling van Sony Pictures aldaar deelde een ludiek sms-gesprek op Twitter waarin een moeder vraag of haar zoon van plan is om iets te eten. Wanneer hij “enkele schurken” antwoordt, eist zij dat hij een selfie neemt om te bewijzen dat hij nuchter is. De zoon reageert met een foto van Venom.

Inmiddels pakte de Amerikaanse supermarktketen Walmart uit met een campagne waarbij bepaalde producten een Venom-makeover kregen.

Bron: /Film

Lees meer over: