Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

06.06.2015

Cannes-bonzen zijn Twitter liever kwijt dan rijk

door Jimmy Van der Velde

Thierry Frémaux en Pierre Lescure, het hoofd en de president van het Filmfestival van Cannes, zijn geen fan van Twitter. Voornamelijk de vliegensvlugge berichten na én soms zelfs tijdens een vertoning van een film stemmen hen triest.

Frémaux noemt de afgelopen Cannes-editie het allereerste Twitterfestival. “Iedereen tweet maar wat men denkt. Zo ontstaat er een race tussen journalisten en amateuristische neo-critici. Een recensie is veel meer dan 140 tekens. Ik betwijfel dus dat sociale media de sfeer in Cannes bevorderen,” luidde het.

Lescure vermeldde dat alles sneller gaat, met overhaastige, onvolledige meningen tot gevolg. “Ik weet niet of het wel een positieve invloed heeft op de huidige toestand van de filmkritiek.”

De festivalleiding uitte dit jaar ook al haar ongenoegen over het fenomeen van selfies op de rode loper.

Bron: Indiewire

@TheJimeister