04.02.2020
Apple TV+ is zelfs bij mensen met een gratis abonnement geen succes
Tot en met vorige week vrijdag kreeg je bij de aankoop van een nieuw Apple-toestel een gratis jaarabonnement op de streamingdienst Apple TV+. Uit een studie van onderzoeksbureau Bernstein Research blijkt echter dat de promotiestunt niet zo’n succes was.
Slechts tien procent van de mensen die in aanmerking komen voor een jaar gratis Apple TV+ hebben zich ook effectief ingeschreven voor de service. Volgens Toni Sacconaghi van Bernstein Research zijn daar een aantal mogelijke verklaringen voor.
Hij baseerde zich op cijfers van het vierde kwartaal van vorig jaar en denkt dat Apple zich misschien iets te voorzichtig heeft uitgedrukt. Een andere optie is dat er gewoon niet genoeg reclame werd gemaakt voor de promotie.
Ten derde bestaat de kans dat het aanbod van Apple TV+ niet aantrekkelijk genoeg is. Het platform telt een handvol series zoals The Morning Show, See en Servant, maar heeft in tegenstelling tot zijn concurrenten Netflix en Disney+ geen uitgebreide bibliotheek.
Bron: The Playlist