20.03.2019
Amerikanen worstelen met streamingdienst-moeheid
De streamingdiensten springen tegenwoordig als paddestoelen uit de grond en dat heeft een negatief effect op het publiek.
Volgens een peiling van het consultancybedrijf Deloitte is 47 procent van de Amerikanen het beu dat ze zoveel abonnementen moeten nemen om alles te kunnen bekijken.
57 procent van de 2.003 deelnemers zijn gefrusteerd wanneer hun favoriete films en series verdwijnen omdat de uitzendrechten door een andere streamingservice zijn opgekocht.
Hoewel 69 procent altijd weet wat ze willen bekijken, vindt 49 procent het moeilijk om een keuze te maken uit het ruime aanbod aan content. Bovendien vindt 48 procent dat content te veel over meerdere platformen is verspreid.
Originele content blijkt de grootste drijfveer te zijn om een abonnement te nemen op een streamingservice. 57 procent van de ondervraagden is het namelijk daar om te doen.
Uit de studie blijkt ook dat de gemiddelde Amerikaan abonnementen heeft voor drie streamingdiensten en 43 procent zelf een bundel samenstelt uit abonnementen voor streamingplatformen en betaalzenders.
“Klanten willen de mogelijkheid om te kiezen,” zei Kevin Westcott van Deloitte, “maar slechts tot op zekere hoogte. Er breekt mogelijk een tijd aan waarin mensen het beu zijn om abonnementen te moeten nemen.”
Volgens het onderzoek zouden de streamingreuzen hun krachten moeten bundelen zodat er een kleiner aantal diensten overblijft met een grotere catalogus.
Bron: Dark Horizons