21.05.2020
Alexandre Desplat teaset nieuwe Guillermo del Toro en Wes Anderson
Alexandre Desplat werkte in quarantaine aan verschillende soundtracks, waaronder voor George Clooneys scififilm The Midnight Sky. “Ik heb veel geluk had,” zegt de componist. “George was net voor de coronacrisis klaar met de montage. De timing was perfect.”
Het grootste deel van Desplats tijd kroop echter in Guillermo del Toro’s stopmotionfilm Pinocchio omdat hij er liedjes voor moest schrijven.
“Ik heb vroeger in Frankrijk veel liedjes geschreven, maar nadat ik in de Verenigde Staten aan de slag ging, heb ik daar nooit meer de kans toe gekregen,” zegt Desplat. “Pinocchio was een geweldige ervaring omdat ik zeven of acht liedjes moest schrijven.”
“Het was heel moeilijk, maar het helpt als de acteurs kunnen zingen,” voegt hij eraan toe. De stemmencast van Pinocchio bestaat uit onder meer Ewan McGregor, Christoph Waltz en Tilda Swinton en volgens Desplat ziet de stopmotionanimatie er prachtig uit.
Verder vindt Desplat het doodzonde dat hij niet in Cannes is voor Wes Andersons The French Dispatch, waarvoor hij tevens de score schreef. “Ik heb de film een tijdje geleden gezien en hij is geweldig,” zegt Desplat. “De manier waarop Wes zijn talenten met elke film blijft ontwikkelen is verbazingwekkend. Het is een ongelooflijke, mooie, leuke en gekke film.”
Desplat noemt het ook Andersons meest ambitieuze film tot nu toe. “Hij is mogelijk grootschaliger dan The Grand Budapest Hotel. Er zijn meer verhalen, locaties en ideeën in elk shot,” zegt hij. “Wes’ brein staat nooit stil en hoewel The French Dispatch zich niet in die periode afspeelt, voelt de film heel dadaïstisch aan.”
Bron: IndieWire