14.04.2020
Premium video-on-demand-platform maakt comeback tijdens coronacrisis
Vier jaar geleden lekte uit dat er een premium video-on-demand-platform genaamd Screening Room in de steigers stond, waarop films tegelijkertijd met de bioscooprelease zouden uitgebracht worden.
Sindsdien is het stil rond Screening Room, maar nu werd het bedrijf herdoopt tot SR Labs en werd de voormalige topman van Sony Home Entertainment Man Jit Singh aangesteld als de nieuwe CEO. Bovendien zou er zevenentwintig miljoen dollar in het platform geïnvesteerd worden.
Het idee achter Screening Room was vijftig dollar vragen om een gloednieuwe bioscooprelease in de huiskamer te kunnen zien, mits de aankoop van een set-box box van honderdvijftig dollar. Regisseurs zoals Martin Scorsese, Steven Spielberg, Ron Howard, Peter Jackson en J.J. Abrams zouden zich achter het initiatief hebben geschaard.
“We moeten er alles aan doen om de traditionele bioscoopervaring te beschermen nu ze door de coronacrisis bedreigd wordt,” zegt SR Labs-mederoprichter Sean Parker, bekend van Napster en Facebook, en roept op tot creatieve en innovatie oplossingen om de crisis te doorstaan.
Bron: Variety