12.02.2019
Ophef rond Oscars die tijdens reclameblokken worden uitgereikt
Vorig jaar kondigde de Academy of Motion Picture Arts and Sciences aan dat vier Oscars zouden uitgereikt worden tijdens de reclameblokken van de tv-uitzending. Nu hebben ze onthuld dat het om de categorieën Beste Cinematografie, Beste Montage, Beste Make-up en Haar en Beste Kortfilm gaat.
Dat houdt in dat de tijd die de winnaars nodig hebben om naar het podium te wandelen wordt uitgespaard en hun speeches voor later in de uitzending worden bewaard. Online zal de show wel ononderbroken te zien zijn.
De beslissing viel niet in goede aarde. Steve Yedlin, de DoP van Star Wars: The Last Jedi, tweette: “De bedoeling van de tv-uitzending is om cinema in de bloemetjes te zetten op een toegankelijke manier, maar blijkbaar vinden ze cinema te saai en niet toegankelijk genoeg.”
TV show whose sole purpose is to package for public consumption the celebration of cinema craft announces that celebration of cinema craft is too boring for public consumption.https://t.co/QxXYBQzMJ4 via @thr
— Steve Yedlin (@steveyedlin) February 11, 2019
Volgens A Quiet Place-scenaristen Scott Beck en Bryan Woods zullen millennials die nooit naar de Oscars kijken ondanks de kortere ceremonie nog steeds niet kijken.
“So excited to watch the Oscars this year because it’s a few minutes shorter!” – millennial who still wont watch the Oscars https://t.co/Ma4p4bbx7l
— Beck/Woods (@beckandwoods) February 11, 2019
Bron: Variety