15.01.2019
Is Netflix’ Oscarcampagne voor Roma de duurste in jaren?
Netflix zou naar verluidt kosten noch moeite besparen om een Oscar voor Alfonso Cuaróns Roma te verzilveren en tussen de 10 en 20 miljoen dollar spenderen aan hun campagne. Zo hangt Hollywood vol met reclameborden waarop hoofdrolspeelster Yalitza Aparicio staat afgebeeld.
Daarnaast zou Netflix het ene Roma-evenement na het andere organiseren en sterren als Angelina Jolie, Charlize Theron en Diego Luna hebben ingeschakeld om er enkele te presenteren. Verder zouden ze talrijke Hollywood-figuren een boek rond de film ter waarde van 175 dollar cadeau hebben gedaan.
Ook een aantal journalisten en leden van de Hollywood Foreign Press Association, de organisatie van de Golden Globes, kregen een exemplaar, samen met een doos Mexicaanse chocolade, een brief van Aparicio en een door Cuarón gesigneerde poster. Dat leverde hen alvast een Golden Globe voor Beste Buitenlandse Film en Beste Regisseur op.
De campagne voor Roma zou de extravaganste zijn sinds die van David Finchers The Social Network waarvoor 25 miljoen dollar zou zijn uitgetrokken.
Bron: IndieWire