Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

06.03.2018

Het was een zotte week voor het Ready Player One-marketingteam

door Vertigo

De voorbije week haalde Ready Player One, de nieuwe Spielberg-blockbusters meermaals het nieuws. We hebben alle gebeurtenissen op een rijtje gezet.

Posterheisa

Ready Player One belooft een grote dosis nostalgie te bevatten, dat blijkt ook uit het nieuwste artwork van de film. Daarin worden klassieke filmposters heruitgevonden met de avatars uit Steven Spielbergs aankomende film. Zo herkennen we onder meer de posters van The Iron Giant, Predator, Back to the Future, Blade Runner en The Matrix.

Ready Player One (Homage Posters)

Nostalgie verkoopt tegenwoordig, maar sommigen vinden dat Warner Bros. hiermee net iets te gretig teert op het succes van andere klassiekers. Op Twitter doken dan ook al een aantal parodieën op van de posterreeks. Daarin duiken de avatars op in minder geschikte films zoals Kramer vs. Kramer en Chantal Akermans Jeanne Dielman, 23, quai du commerce, 1080 Bruxelles.

https://twitter.com/tresgambas/status/971174347225387009

Box-office-schattingen

Warner Bros. zette de afgelopen maanden een indrukwekkende reclamecampagne op poten voor Ready Player One. Zo ging de eerste trailer van Steven Spielbergs sciencefictionfilm vorig jaar al in juli uitgebracht en volgden er daarna nog talloze posters, featurettes en promofilmpjes.

Volgens recente schattingen zou de film het echter wat teleurstellen in zijn Amerikaans openingsweekend van 29 maart. Warner Bros. hoopte op een box-office van 50 miljoen dollar, maar de film lijkt eerder af te stevenen op 35 miljoen dollar.

Er is echter nog geen reden tot paniek, want de studio heeft nog wat tijd om meer buzz te creëren. Zo staat er al een Ready Player One-evenement gepland op het South By Southwest Festival en zou daar zelfs een geheime screening georganiseerd worden. Warner Bros. hoopt zo de hype rond de film weer aan te wakkeren.

Nieuwe teaser

Er is een nieuw televisiespotje uitgebracht van Ready Player One. Hoewel sommigen zich beginnen afvragen of Steven Spielbergs film wel meer wordt dan een nostalgietrip, zet dit korte reclamefilmpje nog wat extra verwijzingen naar de popcultuur in de verf.

Bron: Dark HorizonsIndieWire

Lees meer over: