Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

03.05.2018

MoviePass-CEO reageert op negatieve geruchten

door Vertigo

MoviePass maakt tegenwoordig geen al te goede beurt in de media. Het bedrijf zou in slechte papieren zitten en wijzigde hun abonnement onlangs ingrijpend. Nieuwe leden konden niet langer voor een vast maandelijks bedrag een keer per dag naar de film gaan, maar slechts vier keer per maand. Wel kregen ze er een abonnement voor de online radiozender iHeartRadio bij.

Volgens MoviePass-CEO Mitch Lowe is er geen vuiltje aan de lucht. “We waren nooit van plan om het abonnement waar we voor bekend staan te vervangen,” zei hij. “Telkens als we een tijdelijke promotie doen, zoals met iHeartRadio, hebben we het standaardabonnement van onze site gehaald. Dat heet marketing. Als beide tegelijk beschikbaar zijn, gaan mensen niet kiezen voor de promotie.”

Lowe ontkende ook dat zijn bedrijf financiële problemen heeft. “Soms staat er al eens wat minder geld op onze rekening,” zei hij. “Ons zakenmodel evolueert voortdurend. Steeds meer mensen die slechts af en toe naar de bioscoop gaan worden lid. Ik heb het volste vertrouwen in onze groei en ben zeker dat we belangrijk en populair zullen blijven.”

Bron: The Playlist

Lees meer over: