Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

Vertigo

29.05.2018

Disney reageert op tegenvallende Solo-cijfers

door Vertigo

Solo: A Star Wars Story behaalde niet het financiële succes waar Disney op gehoopt had. De film leverde in de Verenigde Staten slechts 101 miljoen dollar op tjdens het  lange Memorial Day-openingsweekend, 54 miljoen dollar minder dan het debuut van Rogue One: A Star Wars Story tijdens zijn openingsweekend. In de rest van de wereld bracht Solo: A Star Wars Story slechts 65 miljoen dollar op.

Dave Hollis, distributiechef bij Disney, is alvast op zoek naar een verklaring: “We hebben heel wat werk voor de boeg vooraleer we dit kunnen begrijpen. We zijn er al mee bezig en gaan onze tijd nemen om te analyseren wat er precies gebeurd is in de verschillende markten.”

Disney heeft daarvoor anderhalf jaar de tijd tot Star Wars: Episode IX uitkomt. Ze zullen onder meer stilstaan bij de frequentie van Star Wars-releases en hoe vaak mensen bereid zijn om naar de bioscoop te gaan. Solo: A Star Wars Story kwam namelijk nog geen zes maanden na The Last Jedi uit en vijf weken na Avengers: Infinity War, met Deadpool 2 er nog tussenin. “Was het te veel en te snel om voor de derde keer in vijf weken een blockbuster uit te brengen?” vroeg Hollis zich luidop af.

Verder hoopte hij dat Solo: A Star Wars Story het de komende weekends een stuk beter zal doen, aangezien de volgende grote zomerfilms Incredibles 2 en Jurassic World: Fallen Kingdom respectievelijk pas midden- en eind-juni uitkomen.

Bron: Dark Horizons