Vertigo

Een duizelingwekkende dosis cinema

17.02.2017

A Cure for Wellness-studio excuseert zich voor fake news-promocampagne

door Marlies Hamal

Eerder deze week ontstond er heel wat heisa toen bekend raakte dat Hollywoodstudio 20th Century Fox fake news gebruikte om reclame te maken voor hun nieuwe film, A Cure for Wellness. Fox verklaarde eerst nog achter de campagne te staan, omdat het idee van nepnieuws bij de film paste: die gaat over een nepbehandeling die je niet beter maakt, maar zieker.

Nu besloot Fox zich echter toch te verontschuldigen voor hun controversiële marketingcampagne. “We proberen de grenzen van traditionele marketing te verleggen om onze films te promoten”, liet de studio weten in een verklaring. “We willen onze boodschap op een creatieve manier aan het publiek overbrengen. Maar in dit geval hebben we dat fout aangepakt.”

“De digitale campagne was ongepast”, vervolgt Fox. “We werken er hard voor om het vertrouwen van ons publiek te winnen en te behouden. We hebben intern onderzocht hoe de campagne goedgekeurd kon worden en veranderingen doorgevoerd om dit soort fouten in de toekomst te vermijden. Elk onderdeel van een campagne zal worden voorgelegd aan het management en ook door hen goedgekeurd moeten worden. We bieden onze oprechte excuses aan.”

Bron: Variety